Ovaj dio bloga namijenjen svima koji nastoje uživati u hrani, bilo da sami izvode razne kuhinjske eksperimente poput mene ili to radije prepuštaju nekome drugome. Želim vam dobru zabavu uz ono što ćete ovdje pronalaziti. I ne zaboravite, vaši su
komentari uvijek dobrodošli!
Nadzorna ploča | Novi post | Postavke | Uredi izgled | Uredi HTML | Uredi komentare | Odjava | Scribd

Pratitelji

Nagrade i zahvale

-veliko hvala
Vera!





-najljepše hvala Masateri za obje nagrade!

Salsa di pomodori (umak od rajčice)

Bilo je to jako davno, kad sam bila stara tek 6-7 mjeseci. Čak je i fotoaparatom zabilježen veliki događaj - moje prvo upoznavanje okusa salse od pomidori koju mi je moja nona Marija uz smiješak i tepanje, a uz majčino sumnjičavo nećkanje, s usitnjenim špagetima na maloj žlici, stavila u usta. Ne znam što su očekivale, ali meni se očito jako svidjelo jer kažu da sam brzinski smazala sve što su mi pripremile! Ta ljubav traje i danas, još od tog dana... Da pitate moje klince da nabroje tri umaka za tjesteninu koja im se najviše sviđaju, salsa od pomidora je odmah na drugom mjestu iza umaka carbonara, a prati ju slavni bolognese. Danas ja sve rjeđe kuham salsu, jer imam savršenog nasljednika u kuhinji - moj stariji sin postao je pravi majstor za salsu, glatku poput baršuna, "Mmmmm!" okusa, još divinijeg mirisa. A on to radi po "usmenom predanju" iz onih dana kad sam ja još sjedila na drvenoj stolici ispod koje je bio bukalin (kahlica, vrčina ili kako to već tko zove) i papala svoju prvu salsu.

RECEPT U DVIJE VERZIJE

1. verzija s gotovom pasiranom rajčicom
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
za otprilike 500 g tjestenine:
1 veća glavica luka
3-4 češnja češnjaka
500 g pasirane rajčice
0,5 dl maslinovog ulja
1 mala žlica mljevene slatke paprike
malo peršina
nekoliko listića svježeg bosiljka (ili 1 žlica sušenog)
sol i papar po ukusu
1 mala žlica šećera

Sitno nasjeckajte luk. Pirjajte na zagrijanom ulju par minuta dok lagano ne zažuti, pa podlijte s malo vode. Nastavite pirjati još 15-tak minuta povremeno podlijevajući s malo vode.
Malo posolite i dodajte mljevenu papriku i sitno nasjeckan češnjak, pa sve zalijte pasiranom rajčicom. Dobro promiješajte, poklopite, smanjite vatru i kuhajte još 10-tak minuta. Ako u toku kuhanja umak postane pregust, dodajte malo vode, otprilike 1 dl na ovu količinu (ne više, da ne postane previše rijedak).
Dodajte šećer da ublaži kiselost rajčice, po želji malo popaprite i na samome kraju dodajte sjeckani peršin i bosiljak.


2. verzija sa svježim rajčicama
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
za otprilike 500 g tjestenine:
1 veća glavica luka
3-4 češnja češnjaka
oko 1 kg rajčica
0,5 dl maslinovog ulja
1 mala žlica mljevene slatke paprike
malo peršina
nekoliko listića svježeg bosiljka (ili 1 žlica sušenog)
sol i papar po ukusu
1 mala žlica šećera

U većem loncu zakuhajte vodu. U kipuću vodu ubacite nakratko (1-2 minute) rajčice da im kožica omekša radi lakšeg guljenja. Ogulite rajčice i izmiksajte ih u blenderu ili propasirajte s mašinicom za pasiranje.
Sitno nasjeckajte luk. Pirjajte na zagrijanom ulju 10-tak minuta povremeno podlijevajući s malo vode.
Malo posolite i dodajte mljevenu papriku i sitno nasjeckan češnjak, pa sve zalijte pripremljenom kašom od rajčica. Dobro promiješajte, poklopite, smanjite vatru i kuhajte 30-tak minuta da se umak reducira otprilike za trećinu. Ako u toku kuhanja umak postane pregust, dodajte malo vode, otprilike 1 dl na ovu količinu (ne više, da ne postane previše rijedak).
Dodajte šećer da ublaži kiselost rajčice, po želji malo popaprite (ako treba još dosolite) i na samome kraju dodajte sjeckani peršin i bosiljak.

Ovaj divni umak poslužite uz tjesteninu, palentu, rižu ili samo uz domaći kruh.

Ono što će posebno koristiti je činjenica da umak dobro podnosi smrzavanje. Zato je moj savjet da ga odmah pripremite u većoj količini, rasporedite u porcije dostatne za jedan vaš objed i spremite u zamrzivač. Osobito se to odnosi na verziju sa svježim rajčicama koje su u sezoni dostupne po mnogo povoljnijoj cijeni nego van sezone. Na ovaj način ostvarili ste i uštedu vremena jer jednom kuhate za više objeda, ali i uštedu u novčaniku...
©2008-2009 Sandrine

Recept za ispis i spremanje

Broj komentara: 5:

  1. What a gorgeous blog! Leaving some love and hugs for a wonderful christmas and new year! {hugs} Aquarius

    OdgovoriIzbriši
  2. obožavam salsu! kad se točno rodila ljubav prema salsi kod mene ne znam, ali danas je na vrhu ljestvice umaka, to sigurno

    OdgovoriIzbriši
  3. Meni je ovo super dobro! Bas je på mom ukusu

    OdgovoriIzbriši
  4. Bilo bi mi drago ako imaš volje i vremena da svratiš do mene Da se igramo: http://nastinipeksimeti.blogspot.com/2013/08/da-se-igramo.html

    OdgovoriIzbriši

Blog Widget by LinkWithin

Vrijeme danas

Moja omiljena web mjesta

 
Nadzorna ploča | Novi post | Postavke | Uredi izgled | Uredi HTML | Uredi komentare | Odjava