Ovaj dio bloga namijenjen svima koji nastoje uživati u hrani, bilo da sami izvode razne kuhinjske eksperimente poput mene ili to radije prepuštaju nekome drugome. Želim vam dobru zabavu uz ono što ćete ovdje pronalaziti. I ne zaboravite, vaši su
komentari uvijek dobrodošli!
Nadzorna ploča | Novi post | Postavke | Uredi izgled | Uredi HTML | Uredi komentare | Odjava | Scribd

Pratitelji

Nagrade i zahvale

-veliko hvala
Vera!





-najljepše hvala Masateri za obje nagrade!

Nonini njoki od krumpira

Moja je nona radila savršene njoke. I ne samo jednu vrstu. Najbolji su mi ipak njeni njoki od krumpira. Zanimljivo je to u kojoj količini ih je radila - mislim da je tom količinom mogla nahraniti desetero ljudi bez problema. No uvijek su bili tako dobri da je količina bila taman za nas ukućane. A za toliko njoka trebalo je imati strpljenja... njoj ga nije nedostajalo! Ja sam u ovome receptu količinu ipak prilagodila jednoj četveročlanoj obitelji, na način kako ih je ona radila.


1 kg oguljenog krumpira
oko 0,5 kg brašna (što za tijesto, što za posipanje daske)
2 jaja
2 žlice rastopljenog maslaca
voda i sol za kuhanje krumpira

Oguljene krumpire razrežite na komade i kuhajte u posoljenoj vodi.
Kuhani krumpir ocijedite i pasirajte ili dobro izmiksajte kao za pire (ja za takve stvari koristim blender). Umiješajte jaja i maslac. Većinom se kod izrade njoka koristi ulje, no upravo je to ono što njoke moje none čini tako posebnima.
Dodajte polovicu količine brašna i brzo zamijesite tijesto. Imajte na umu da se krumpirovo tijesto prilično lijepi za podlogu, pa ju treba stalno posipavati brašnom. No što dulje mijesite, tijesto će upiti više brašna, a njoki bi mogli biti žilavi, što opet nije dobro. Stoga, čim od zamiješenog tijesta možete oblikovati kuglu, prestanite mijesiti.
Kuglu razdijelite na manje dijelove od kojih na pobrašnjenoj dasci izvaljajte dugačke valjke debljine palca. Te valjke zatim nožem izrežite na komadiće.
Svaki komadić lagano pobrašnjenim dlanovima oblikujte u kuglicu , pa kuglicu palcem prevucite preko viljuške ili rebraste daščice - na taj će način njoki biti mekši i bolje će upijati umak. Gotove njoke slažite na brašnom posutu površinu da se ne zalijepe.
Zakuhajte veću zdjelu vode u koju ubacite malo soli u žlicu-dvije ulja. Kad voda zakipi, spuštajte unutra njoke (u nekoliko rundi da se ne bi raskuhali i sljepili!) i kuhajte dok se ne dignu na površinu. Odmah ih vadite iz vode šupljom žlicom da se voda iscijedi i stavljajte u namašćenu zdjelu. Držite na toplom do posluživanja.

Moja nona bi u tu svrhu napravila "banjomaria" tj. stavila zdjelu na paru - na lonac u kojem je lagano vrijala voda i tako ih održavala toplima. Kako je njoke najčešće radila s gulašom, na dno zdjele u koju je stavljala kuhane njoke, stavila bi i malo gulaša, te zdjelu povremeno protresala kako bi svaki njok dio navlažen - tako se nisu ljepili.
Kao što sam već rekla, najčešće su njoki prilog gulašu. No i sa drugim umacima su jednako dobri! Naravno, možete dodati i malo ribanoga sira.

I na kraju, jedna važna napomena: njoki se rade od staroga, a ne mladoga krumpira!

©2008-2009 Sandrine

2 komentara:

  1. Krasni njoki! Mi ih ful obožavamo i moram radit za nas četvero ovu tvoju mjeru i po :))

    OdgovoriIzbriši
  2. Ma i ja ću morat povećat količinu, jer klinci rastu i ovo sve polako postaje premalo! Mislim da ću uskoro morat počet nabavljat veće lonce :))))

    OdgovoriIzbriši

Blog Widget by LinkWithin

Vrijeme danas

Moja omiljena web mjesta

 
Nadzorna ploča | Novi post | Postavke | Uredi izgled | Uredi HTML | Uredi komentare | Odjava