Ovaj dio bloga namijenjen svima koji nastoje uživati u hrani, bilo da sami izvode razne kuhinjske eksperimente poput mene ili to radije prepuštaju nekome drugome. Želim vam dobru zabavu uz ono što ćete ovdje pronalaziti. I ne zaboravite, vaši su
komentari uvijek dobrodošli!
Nadzorna ploča | Novi post | Postavke | Uredi izgled | Uredi HTML | Uredi komentare | Odjava | Scribd

Pratitelji

Nagrade i zahvale

-veliko hvala
Vera!





-najljepše hvala Masateri za obje nagrade!

Ajvar moga djetinjstva

Sjećam se kad je baka pekla ajvar, kako je divno kuća mirisala… Sjećam se kako sam kasnije, kad sam dolazila kući iz večernjeg izlaska, već izdaleka, na početku moje ulice prepoznala taj isti miris ajvara kojeg je pripremala mama. I potrčala bi tada brže da uhvatim ono malo ajvara što se iz zdjele može izvaditi samo pokretom prsta po dnu, prije nego ju mama opere… E baš tako je jučer, po prvi puta, a za točno 100-ti recept, mirisala moja kuća i moja ulica.
za 4 staklenke:
4 kg crvene mesnate paprike (roge)
1,5 kg patliđana
1 glavica češnjaka
2 ljuta feferona (po želji i više, ako volite ljuće)
1l ulja
1l vode
1l octene kiseline 8%-tne (ili alkoholnoga octa)
1 žlica šećera
1 ravna žlica soli
malo papra
Paprike i patliđane važite neočišćene!

1. Izvagane paprike operite. Zatim ih očistite od sjemenki, pa ponovo operite.
2. Patliđane ogulite i narežite na ploške.
3. U dubljoj posudi pomiješajte vodu, octenu kiselinu (ili ocat – najbolje je onaj alkoholni za zimnice), 1,5 dl ulja, šećer, sol i papar. Zakuhajte tekućinu.
4. U kipuću tekućinu stavljajte paprike da se sasvim kratko prokuhaju – vadite ih odmah čim tekućina opet zakipi! Isto napravite i sa patliđanima. Malo ocijedite.
5. Pokuhano povrće skupa s oguljenim češnjakom i ljutim feferonima dobro usitnite u blenderu ili sameljite na mašini za meso, ako ju imate. (Ja nemam, pa sam koristila blender.)
6. Usitnjenu masu pretresite u veću zdjelu koju ćete moći staviti u pećnicu. Dolijte ostatak ulja i dobro promiješajte da masa bude jednolična.
7. Zagrijte pećnicu na 230°C. Pripremljenu smjesu stavite peći. U toku pečenja povremeno promiješajte. Ulje će izlaziti na površinu, neka vas to ne brine. Pecite oko 3 sata da se masa zgusne.
8. Staklenke dobro operite i osušite toploj (ne vrućoj!) u pećnici kad je ajvar gotov. U tako zagrijane staklenke uspite još vrući ajvar.

Napunjene staklenke prekrijte čistom prepeglanom krpom (da se unište eventualne bakterije!) Sve zajedno obavijte jednim stoljnjakom i ostavite da se sasvim polako hladi. Na površini bi se trebalo izdvojiti ulje koje će ajvar očuvati od kvarenja. Trebalo bi ga biti u otprilike pola centimetra debelom sloju. Ukoliko je tog ulja premalo, dolijte običnoga ulja.

Tek kad se ajvar sasvim ohladi, zatvorite čvrsto staklenke i spremite na hladno, tamno mjesto.
Meni je dovoljna samo kriška kruha i vrhom puna žlica ove kiselkasto-ljutkaste mirisne mase! A vama?
©2008-2009 Sandrine

1 komentar:

Blog Widget by LinkWithin

Vrijeme danas

Moja omiljena web mjesta

 
Nadzorna ploča | Novi post | Postavke | Uredi izgled | Uredi HTML | Uredi komentare | Odjava