Ovaj dio bloga namijenjen svima koji nastoje uživati u hrani, bilo da sami izvode razne kuhinjske eksperimente poput mene ili to radije prepuštaju nekome drugome. Želim vam dobru zabavu uz ono što ćete ovdje pronalaziti. I ne zaboravite, vaši su
komentari uvijek dobrodošli!
Nadzorna ploča | Novi post | Postavke | Uredi izgled | Uredi HTML | Uredi komentare | Odjava | Scribd

Pratitelji

Nagrade i zahvale

-veliko hvala
Vera!





-najljepše hvala Masateri za obje nagrade!

Pekmez od smokava

Zlatno sunce, zrelo voće, miris mora, okus vrućeg ljeta uhvaćen u staklenci slatkog pekmeza…


za staklenku od 2,5 kg:
oko 4 kg zrelih smokava – ja sam imala crne smokve
0,5 kg šećera – zaista nije potrebno više kad su smokve sasvim zrele!
2 vrećice Želina (smjese za ukuhavanje pekmeza)
1 mala žlica đumbira u prahu
1 mala žlica cimeta u prahu
4-5 zrnaca klinčića (karanfilića) samljevenih u prah
po želji, ali ne više od 1 male žlice limunske kiseline
Kad pred sebe stavite ubrane mirisne smokve, najprije se udobno smjestite, po mogućnosti da imate pogled na divan zalazak sunca i pustite neku ugodnu glazbu, naravno, neku primorsku da napravi ljetno-morsku atmosferu. I sada ogulite smokvama kožicu.

Uključite pećnicu na 220°C i rešetku spustite dovoljno nisko da u pećnicu može stati široka visoka zdjela .
Sameljite oguljene smokve u blenderu.
Pomiješajte šećer sa Želinom i mirisnim začinima u prahu, te limunskom kiselinom. Tu smjesu pažljivo i dobro umiješajte u kašu od smokava. Napominjem da za pekmez od smokava nikako ne koristite količine šećera kao za druge pekmeze jer su smokve same po sebi jako slatke. Čak i sasvim možete izbaciti šećer, nećete pogriješiti.
Dobivenu smjesu pretresite u veliku zdjelu – nastojte da zdjela bude duplo viša od razine smjese da pekmez tokom pečenja ne prska po pećnici.
Pecite pekmez oko 2 sata uz povremeno miješanje drvenom kuhačom.
Pekmez je gotov kad se smjesa ukuha na otprilike 2/3 od početne količine.
Punjenje staklenki
Kad je pekmez pečen, izvadite ga iz pećnice da se sasvim kratko prohladi, a vrata od pećnice ostavite otvorena da temperatura padne na 50°C. Kad se temperatura spusti, u ugašenu pećnicu stavite grijati staklenku (ili više njih) koju ste prethodno dobro oprali. Tako zagrijanu i osušenu staklenku izvadite pomažući se duljom kuhačom i rukavicama da se ne opečete, te punite pekmezom – pazite jako je vruć! Pri punjenju pazite da ne ostaju “džepići” zraka jer bi se tu mogao pekmez kasnije početi kvariti. Jedan trik je da stakleknu pri punjenju nakosite da zrak može izlaziti. Napunjenu staklenku vratite u toplu ugašenu pećnicu da se napravi korica na vrhu. Tako ostavite neka se sasvim ohladi, pa zatvorite staklenku i spremite na tamni, hladno mjesto.
Kriška kruha, svježi maslac, pekmez i čaša mlijeka. Ma što više poželjeti za ukusan i zdrav zajutrak!

©2008-2009 Sandrine

4 komentara:

  1. Ja rijetko radim pekmeze, mislim da ću ovog puta ipak nešto skuhati jer mi svi vi radite gušte :)
    Jako mi je simpatičan tvoj novi izgled bloga :)

    OdgovoriIzbriši
  2. btw nisi preuzela nagradu koju sam ti dodijelila :(

    OdgovoriIzbriši
  3. I ja rijetko radim pekmeze, ove godine niti ne mogu, ali ovaj tvoj mi je dobar samo nekako bih ja to voljela raditi bez želina, što bi vjerojatno značilo i duže kuhanje!
    Novi izgled bloga je zanimljiv i nekako mi je veseo!

    OdgovoriIzbriši
  4. Masatera, bila sam na tvom blogu i vidjela nagrade i jako me veseli što si mi ih dodijelila, no nažalost nisam još stigla sve ovdje složiti jer sam malo u strci s vremenom. Zato ću to sada napraviti. Puno ti hvala što smatraš da moj blog to zaslužuje!

    Snježa, i ja sam namjeravala bez želina, ali onda bi zaista trebalo puno više vremena, a mislim i puno više šećera da se to sve zgusne kako treba.

    Drago mi je da vam se sviđa novi izgled! Joj da samo znate koliko mi je vremena trebalo da ga konačno složim da ovako izgleda...

    OdgovoriIzbriši

Blog Widget by LinkWithin

Vrijeme danas

Moja omiljena web mjesta

 
Nadzorna ploča | Novi post | Postavke | Uredi izgled | Uredi HTML | Uredi komentare | Odjava